Shaping Schiphol

Spelenderwijs enthousiasme creëren voor digitale innovatie.

Voor het tweede jaar op rij hielpen we mee aan de ‘Digital Week’ om medewerkers te enthousiasmeren over digitale technologie. Dit keer maakten we een Digital Discovery Battle. Deze battle heeft als doel om bewustzijn, verlangen en het kennisniveau rondom digitale technologie te vergroten.

Schiphol activatie

Aanpak

In samenwerking met Schiphol is een verhaallijn uitgedacht waarbij Schiphol werknemers een reis rond de wereld maken: De Digital Discovery Battle. In verschillende werelddelen werd geleerd over relevante technologie en werkmethoden. Door middel van gamification werden deelnemers gestimuleerd om zich nieuwe kennis zo snel mogelijk eigen te maken, en deze direct toe te passen in een educatief spel.

Activatie

Resultaat

Door het succes van de Digital Escape Room het jaar hiervoor was de Digital Discovery Battle een grote publiekstrekker. Meer dan 25 ronden zijn gespeeld met in totaal meer dan 200 deelnemers. Dit had veel enthousiaste reacties als gevolg! De Digital Discovery Battle is bewaard, en kan blijvend worden ingezet in het educatieprogramma van Schiphol en verwante organisaties.

“De betrokken Shapers waren erg fijn om mee samen te werken, ze dachten out-of-the box, hadden een positieve blik, waren gemakkelijk te bereiken en waren harde werkers. Ze hebben een enorme drive om goede resultaten te leveren en vertellen op een leuke en informatieve manier. Kortom, ik ben heel erg enthousiast over Digital Shapers en ik raad ze zeker aan!”

Anouk van Dijken– Digital Change Manager bij Royal Schiphol Group