Aanpak
We hebben een proces ontworpen waarin de verantwoordelijkheid voor de mensen van Mourik centraal staat. Voor Mourik is het belangrijk dat de strategie in co-creatie ontstaat én dat collega’s zich herkennen in de strategie. Daarom delen we kennis uit externe inspiratiebronnen, terwijl we tegelijkertijd de ruimte laten voor de jarenlange interne expertise.
We starten met het vergroten van kennis rondom verschillende transities. We bespreken welk toekomstscenario Mourik denkt dat realistisch is, hoe zij hierin willen opereren (passief, reactief of pro-actief) en wat de wereld van Mourik nodig heeft in dit scenario. Nadat duidelijke keuzes zijn gemaakt, werken we toe naar een visie en missie om vervolgens strategische doelstellingen te formuleren en ambities op de belangrijkste thema’s. Vervolgens organiseren we verschillende sessies, zoals transitiesessies en spraakmaker arena’s, zodat collega’s op verschillende niveaus kunnen delen wat zij zien gebeuren bij klanten en beter begrijpen wat de impact van de strategie is op hun werk.
Naast de begeleiding van het proces van strategieontwikkeling ondersteunen we Mourik op het gebied van verandermanagement. Het proces vraagt zowel individuele als organisatorische veranderingen, met specifieke nieuwe verantwoordelijkheden voor leiders in de organisatie. Zo bespreken we de toekomstige positie van Mourik, leiderschapsontwikkeling en gewenste transities die de organisatie wil ondergaan.