Aanpak
Met een kernteam van Bolier en Pon Equipment & Power hebben we in kaart gebracht wat het huidige niveau is van digitale vaardigheden en hoe er momenteel gewerkt wordt; wat de gewenste situatie is en waar kansen voor verbetering liggen. Dit hebben we gedaan in een onderzoeksfase van drie maanden, waarin we iedere doelgroep – van directie tot monteurs – hebben betrokken. De onderdelen van deze fase:
- Workshops met het kernteam en monteurs in de organisatie, variërend van een visie workshop tot een interactieve sessie met de monteurs om inzicht te krijgen in wat er goed gaat, de struikelblokken en behoeften.
- Een workforce maturity scan om een duidelijk beeld te krijgen bij hoe medewerkers zichzelf, hun leiders en de huidige staat van de organisatie beoordelen met betrekking tot digitale en datagedreven manieren van werken in de organisatie.
- Interviews met diverse stakeholders in de organisatie om een goed beeld te krijgen bij de huidige en gewenste situatie.
Aan de hand van de resultaten van de onderzoeksfase hebben we een interventieplan ontwikkelt. Per doelgroep is er een roadmap opgesteld met concrete actiepunten om de kerncompetenties te ontwikkelen. Vervolgens hebben we geholpen bij de uitvoer van verschillende interventies, waaronder het organiseren van een digitale strategie dag en het opstellen en inzetten van een Change Playbook. Met dit Change Playbook heeft Bolier de handvatten om de implementatie van een nieuwe tool met aandacht voor de werknemer te begeleiden en adoptie te verhogen.